Класифікація дорожніх котків

Укладання якісної рівною транспортної магістралі вимагає застосування спеціальної техніки. Універсальність дорожніх котків, за вагою та іншими параметрами, дозволяє використовувати машини при створенні різноманітних трас. Техніка однаково ефективна при будівництві масштабних шосе, вузьких автомобільних доріг, тротуарів для пішоходів. Це пояснює затребуваність машин навіть на фермерському рівні. Створення транспортної розв'язки полегшує сполучення між об'єктами господарювання сільській місцевості, доставку продуктів агровиробництва в місто.
Тому, питання придбання дорожніх котків стає актуальним для невеликих компаній, індивідуальних підприємців. Вирішити завдання економно, але максимально ефективно пропонує центр дорожньо-будівельної техніки – ТОВ «БФ-Логістик». Компанія реалізує б/у катки з Європи, забезпечує професійну консультативну підтримку споживача.
Базові відмінності дорогоукладочных машин
Вибір ковзанки, як та іншої спеціалізованої техніки, будується на потенційній області його застосування. Одним з важливих факторів виступає товщина полотна транспортної магістралі. Відповідно, дорожні катки класифікуються по ряду параметрів:
- величина навантаження на грунт;
- тип впливу;
- конструкція і кількість вальців;
- спосіб пересування.
Кожний з перерахованих критеріїв володіє власною сортуванням машин на додаткові підгрупи. Зокрема, перші два параметри визначають спосіб і ступінь ущільнення оброблюваного матеріалу.
Сила і спосіб впливу на покриття магістралі
Поєднання представлених параметрів визначає область застосування дорожнього катка щодо товщини ущільнюваного матеріалу. По-перше, існують три вагові категорії машин:
- Легкі котки. До цього класу відносяться моделі вагою до 5 тонн, потужність двигуна яких не перевищує 20 кВт. Навантаження на грунт легких машин обмежена значенням 40 кН/м.
- Середня техніка. Ця вагова категорія розташована в інтервалі 6 – 10 тонн. Катки оснащені двигунами 20 – 30 кВт, здатні чинити тиск 40 – 60 кН метр площі.
- Важкі агрегати. Вага масивних конструкцій перевищує 10 тонн. Машина приводиться в рух потужним (понад 30 кВт) двигуном. Навантаження на дорожнє покриття біля апарата становить 60 кН/м і більше.
По-друге, сучасні катки використовують два види впливу на грунт: статичний тиск і вібраційні коливання. У першому випадку ущільнення матеріалу відбувається безпосередньо під силою тяжіння робочого органу машини.
Перевага техніки, що використовує вібрацію
Основна маса сучасних моделей дорожніх котків оснащена вібраційними вальцями. Машина може мати кілька функціональних органів, що здійснюють коливальні рухи. Використання техніки, оснащеної вибровозбудителями, підвищує продуктивність дорожніх котків на 50 – 80%. Таке різке зростання досягається внаслідок зниження числа проходів машини за уплотняемому полотну. Альтернативно, моделі з вібраційними вальцями здатні обробляти більш товсті шари матеріалу, при інших однакових параметрах.
Класифікація по конструкції робочого органу
Дорожні котки, що випускаються провідними зарубіжними виробниками, додатково відрізняються конфігурацією вальців. Гладкі циліндричні конструкції – далеко не єдиний варіант робочого органу машини. Класичну різновид доповнюють наступні конфігурації вальців:
- Сегментні. Стандартний гладенький барабан має сегменти на ободі.
- Кулачкові. Поверхня функціонального органу облаштована спеціальними виступами.
- Компакторные. Цей барабан схожий з кулачковою моделлю. Відрізняється компакторный валець зниженою модифікацією поверхні. Кулачки наварены рідше, їх розміри – менше.
- Гратчасті. Представляють альтернативний спосіб модифікації поверхні. На гладенький барабан прикріплюються решітки із сталевих прутів або профілів.
- Набірні. У даній конфігурації роль робочого вузла виконують пневматичні шини. Вони набрані на колісну вісь і застосовуються для роботи з сумішами на базі бітуму або асфальтобетону.
Окрему різновид вальців складають спеціальні конструкції. Вони застосовуються вкрай рідко і реалізовані у формі багатокутних дисків, комбінованих конструкцій.
Класифікація за кількістю барабанів
Число робочих органів дорожнього катка представляє ще один предмет сортування машин. Максимальна кількість барабанів на одиниці спеціалізованої техніки – 3. Важливо відзначити, що катки з декількома робочими органами можуть мати двох - або тривісну конфігурацію. При цьому, провідними можуть виявитися всі барабани, а також тільки один або пара.
Спосіб пересування
Найбільш поширені автономні дорожні котки. Ці машини оснащені двигуном і пересуваються самостійно. Максимальна швидкість котка самохідного сягає 14 км/ч.
Причіпний дорожній каток – це конструкція, що складається з трьох базових елементів:
- металевої рами;
- циліндричного вальця;
- тягача.
Цей різновид техніки зараз використовується надзвичайно рідко в силу низької маневреності. Додатково, причіпні машини сильно поступаються самохідних дорожніх катків в продуктивності.
Умовний об'єкт класифікації
До нього можна віднести б/у техніку. Популярність дорожніх котків, які пройшли цикл експлуатації в Європі, досить висока на Україні. Вона підтверджується вагомою мотивацією:
- низька вартість – ціна на техніку б/у нерідко падає в 2 рази;
- надійність – незважаючи на наявний ресурс мотогодин, імпортні катки характеризуються якісним виконанням, що суттєво знижує ймовірність поломки;
- бережна колишня експлуатація, гарантією чого виступає менталітет європейців.
- Телескопічні навантажувачі в сільському господарстві України представлені переважно новою й б/у технікою з Європи. Особливою популярністю користуються машини британської корпорації JCB, німецького виробника Bobcat і французького концерну Manitou.Телескопічні навантажувачі в сільському господарстві
- Гідравлічна схема екскаватора побудована на основі закону Паскаля, про незмінність енергії, що передається рідким середовищем. Впровадження гідравліки дало змогу неабияк зменшити габарити, знизити масу, принесло низку інших важливих переваг.Як працює гідравлічний екскаватор